پنجشنبه ۲۷ شهریور ۰۴

معرفي ايزو TC 122 ووووو2

۱۶ بازديد

 

بسته بندي استاندارد از استراتژي بازاريابي يك پارچه اي استفاده مي كند تا بتواند ضمن حفظ كيفيت محصول نهايي ، نظر خريدار را هم به آن جلب نمايد. بسياري از مصرف كنندگان قبل از خريد كالاي موردنظر ، بسته بندي آن را قضاوت مي كنند و چه بسا بسته بندي غيراصولي ، او را از خريد منصرف نمايد.

يكي ديگر از اهداف مهم بسته بندي ، هويت دهي به محصول است. در بسياري از موارد ، تمركز بر اهداف بسته بندي آن قدر اهميت مي يابد كه هزينه آن بيشتر از خود محصول مي شود. برخي از صاحب نظران بازاريابي اعتقاد دارند بسته بندي بايد جزو اهداف آميخته بازاريابي ( محصول ، قيمت ، مكان عرضه ، ترويج ) قرار بگيرد.

اين جاست كه ايزو بين المللي TC 122 به استانداردسازي در زمينه بسته بندي ، با توجه ويژه به اصطلاحات و تعاريف مورد استفاده در اين حوزه ، ويژگي هاي بسته بندي حرفه اي ، الزامات و آزمايشات عملكردي و همين طور استفاده از فناوري هاي مرتبط با بسته بندي مي پردازد.

در واقع ايزو TC 122 يا همان ISO TC 122 راهنمايي بين المللي براي توليدكنندگان و صادركنندگان است تا با رعايت آن ، بسته بندي محصولات خود را با نياز هاي كاربري ، استانداردها و الزامات جهاني و همين طور حقوق مصرف كنندگان هماهنگ نمايند و حضور موفقي در بازار داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.